2016. február 16., kedd

Garancia és az ő érvényesítése

Vettem egy sport órát. Manapság nagyon szórnak az árak, hát körbe néztem, hol mennyiért kínálják. 
A fő szaküzlet 20.000,- Ft al többért kínálta, mint a forgalmazó, ahonnan végül is megvettem. 

De: amikor a pulzusmérő rendetlenkedni kezdett, a kapott két éves garanciával fordultam a forgalmazóhoz. 


Udvariasan tájékoztattak, hogy:

"Garmin esetében minimum 4 hét az ügymenet, mi csak átvesszük a terméket és továbbítjuk a szerviznek hibaleírással.


A jótállási ügyintézés menete, normál garanciális ügyintézés:

1.      A fogyasztó a lejelenti a jótállási igényét – itt tartunk most

2.      Eljuttatja üzletünkbe a terméket, jótállási jegyét, és a hiba pontos leírását.

3.      Amennyiben a termék megfelel a fent leírt jótállási feltételeknek, kollégánk átveszi a terméket jótállási ügyintézésre. Az átvételkor kollégáink egy szervizjegyet állít ki az átvételről, később azzal veheti át a javított, cserélt, jóváírt termékét.

4.      A hibás terméket minden esetben a forgalmazó szervizében bevizsgáltatjuk.

5.      Ha a bevizsgálás tanúbizonysággal szolgál a termék hibásságát illetően az alábbi lehetőségek állnak fenn:

1.     A szerviz megjavítja a terméket és a fogyasztó visszakapja az eredeti készülékét megjavítva.

2.     Ha a termék javításra nem alkalmas, egy új terméket kap a fogyasztó, ami ugyanolyan, mint az eredeti termék

3.     Ha az eredeti termék nem beszerezhető, a fogyasztó ajánlatot kap egy legalább az eredeti termékkel megegyező vagy jobb specifikációjú termékre.

6.      Értesítjük a fogyasztót valamely elérhetőségén.

7.      A terméket a szervizjegy aláírása után kiadjuk az üzletben, kiküldése pickpack pontra 600Ft illetve futárral 2540Ft vidékre 1270Ft Budapestre."

A tájékoztatás korrekt, de csere készüléket nem kapok az ügymenet idejére. Márpedig az órát azért vettem, hogy használjam. 

Viszont: ha a fő forgalmazónál vettem volna, oda ballagok az ügyfélszolgálatra és ott helyben megoldják a problémát. 

És akkor eldönthetem, hogy ilyen feltételekkel ez a garancia mit ér nekem? 
Illetve azt, hogy mindig az olcsóbbnak tűnő szolgáltatás a valóban olcsóbb?

Ps.: még szerencse, hogy másoknál is fordult már elő hasonló eset. Gugli, a barátom mondott okosságokat, amiket szép sorban ki is próbáltam. Most tudom használni az órát, de a lelkem néha háborog. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése